1/4 - Viisas yritys opettelee sisältömarkkinoimaan

03.07.2012

Sisältömarkkinointi on mielestäni ehkä parasta, mitä digimarkkinoinnissa on tapahtunut ikinä. Sisältömarkkinointi on erittäin järkeen käypää ja se myy! Joskus jopa niin, ettei ostaja edes tajua, että hänelle on myyty.

Tuija Riekkinen




Mitä sitten on sisältömarkkinointi?

Analogiat auttavat ainakin minua ymmärtämään asioita helpommin. Näin myös sisältömarkkinointia ja sen roolia miettiessä. Sisältömarkkinointihan ei ole mikään uusi juttu. Nimittäin, kun asiaa tarkemmin pohtii, niin printtipuolellahan sitä on tehnyt iät ja ajat.

Mutta onko printtipuolella ja verkkossa tehtävällä sisältömarkkinoinnilla yhteneväisyyksiä ja eroja?

Otetaanpa printtipuolelta esimerkiksi vaikka Stockmann.

Printtipuolella sisältömarkkinointi rakentaa brändiä, sitouttaa sekä luo mielikuvia. Kotiin postitettava lehti vie lukijan osaksi sitä tavoitteellista maailmaa, mitä kauniissa kuvissa esitellään, ja luo sitä kautta erilaisia tarpeita. Joku skeptisempi voisi sanoa, että “no, ihan kiva” ja jatkaa matkaa.