2/4 - Sisältömarkkinointi verkossa ei ole vaan "ihan kivaa"

27.06.2012

Verkossa sisältömarkkinoinnilla voidaan vaikuttaa myyntiin huomattavasti suoraviivaisemmin kuin printillä.

Tuija Riekkinen




Verkossa sisältömarkkinoinnin avulla tavoitat nimittäin asiakkaan juuri oikealla hetkellä eli silloin, kun hänellä on tarve tai ongelma, johon hän etsii ratkaisua esimerkiksi hakemalla asiasta tietoa Googlessa. Hakutuloksen ensimmäisille sijoille yritys puolestaan pääsee vain tarjoamalla sivustollaan relevanttia sisältöä.

Verkossa tehtävällä sisältömarkkinoilla tavoitat myös muut kuin asiakasrekisterissäsi olevat kanta-asiakkaat.

Myynniksi sisältö muuttuu, kun se vastaa kuluttajan tarpeeseen ja tarjoaa ratkaisua ja vieläpä helposti (“Osta verkkokaupastamme”, “Kerro missä asut, kerromme lähimmän toimipisteemme”, “Ota yhteyttä, soitamme sinulle”, “Rekisteröidy koekäyttäjäksi” jne).

Printtilehteä selaillessaan lukija voi tempautua mielikuvamatkalle kauniisiin sisustussuunnitelmiin, mutta kun vaikkapa ovikello tempaisee takaisin arkeen, ei mielikuvamatkailu välttämättä konkretisoidu ostopäätökseksi; sohvalta on pitkä matka kauppaan.

Mutta entäs jos printtilehden luoma mielikuva ja tarve jäävät itämään jonnekin takaraivoon? Pystyykö verkkosivusi vastaamaan tarpeeseen, jos printti on jo kiikutettu lehtiroskikseen?

Kaikki puutarhan hoidosta innostuneet tietävät Kekkilän Kesäoppaan. Ihmiset puhkeavat pitämään suorastaan hurmiollisia puheita, kun kyseisen lehden mainitsee.

Kekkilän sivustolla lehti on selattavissa flashillä toteutettuna näköislehtenä.

Harmillista, ettei flashin sisällä julkaistu sisältö indexoidu hakukoneisiin eikä näköislehti-formaatilla voida hyödyntää muita verkon tuomia ulottuvuuksia.

Lue lisää aiheesta