Esittelyssä LinkedIn Sales Navigator

26.04.2016

LinkedIn taipuu myynnin työkaluksi monella tavalla. Mikäli käytät LinkedIniä prospektointiin kannattaa ottaa käyttöön LinkedInin myynnin työkalu, Sales Navigator.

Joonas Rinne
Head of Inbound and Content Marketing

joonas.rinne@valve.fi
050 596 9335

Social sellingistä puhutaan tällä hetkellä kaikilla myynnin kehittämisen foorumeille – eikä syyttä. B2B-myynti digitalisoituu kovaa vauhtia ja niin organisaatioilla kuin yksittäisillä myyjillä on kova kiire pysyä ostamisen murroksessa mukana. Vaikka organisaatiot investoivat kasvavissa määrin myynnin järjestelmiin ei yksittäisten myyjien käytössä olevia työkaluja hyödynnetä useinkaan systemaattisesti.

Social sellingissä, tai jopa laveammin digitaalisessa myynnissä, onnistuminen on edelleen paljolti kiinni yksittäisen myyjän taidoista ja aktiivisuudesta. Social sellingiä voidaan tietysti tehdä lukuisissa eri sosiaalisen median kanavissa, mutta B2B-myynnin kontekstissa LinkedIn on varmasti kanavista tärkeimpiä.

LinkedIn myynnin työkaluna

LinkedIn taipuu myynnin työkaluksi monella tavalla. Oman kontaktiverkoston rakentamisen, julkaisutoiminnan ja keskusteluun osallistumisen lisäksi LinkedIn tarjoaa paljon apuja myös myyntiputken alkupäähän. Mikäli käytät LinkedIniä prospektointiin kannattaa ottaa käyttöön LinkedInin myynnin työkalu, Sales Navigator.

Työkalun avulla voit esimerkiksi tallentaa kiinnostavia profiileja, saada suosituksia sekä nähdä oman verkoston ulkopuolella olevien henkilöiden profiilit. Arvokkaimmissa versioissa on myös hyviä työkaluja tiimityöskentelyyn.  Lisäksi myyjänä saat käyttöösi edistyneet hakutoiminnon ja InMailit prospektien tavoittamiseen. Näistä tarkemmin seuraavaksi.

Löydä oikeat kontaktit edistyneiden hakutoimintojen avulla

Yksi Sales Navigatorin parhaista prospektoinnin ominaisuuksista on LinkedInin edistynyt hakutoiminto. Sales Navigatorin käyttäjänä saat kontaktihakuun runsaasti lisää ominaisuuksia. Voit rajata kontaktilistoja perinteisten valintojen lisäksi seuraavilla tiedoilla:

  • Yhteiset ryhmät
  • Työtehtävä (funktio)
  • Työkokemus (vuosina)
  • Tehtävän taso
  • Yrityksen kokoluokka
  • Kiinnostuksen kohteet
  • Liittymisvuosi

Edellä listattujen kriteerien perusteella pystyt etsimään sopivia asiakasehdokkaita sekä tallentamaan kiinnostavat profiilit myöhempiä aktiviteetteja varten. Saat myös tallennettujen kontaktien päivitykset, joka helpottaa myyjiä myyntiaktiviteettien ajoittamisessa. 

LinkedIn InMails – lähesty kiinnostavia kontakteja suoraan LinkedInissä

Sales Navigator tarjoaa mahdollisuuden lähestyä kiinnostavia prospekteja suoraan LinkedInissä. InMailien avulla voi lähettää henkilökohtaisia viestejä kohdehenkilöille, vaikkette olisikaan vielä kontakteja keskenänne. InMailien suunnitteluun kannattaa kuitenkin kiinnittää huomiota – ole avuksi, älä tyrkytä. Jos olet lähettänyt prospekteillesi aiemmin kylmiä sähköposteja toimivat samat menestysreseptit hyvin myös InMailien kanssa.

Sales Navigatorin versiosta riippuen saat kuukaudessa käyttöösi kahdeksan, 15 tai 30 InMailia.

Tässä lyhyt ensiesittely työkalusta. Mikäli kiinnostuit aiheesta, voit lukea lisää Sales Navigatorista LinkedInin omalta esittelysivulta. Palvelun kuukausihinnat alkavat vuosisopimuksella 35 eurosta per käyttäjä. Kireitä siimoja.