Hubspotin uudet ominaisuudet

09.10.2015

Hubspottiin julkaistiin syyskuussa joukko tuotepäivityksiä ja uusia ominaisuuksia. Tämän vuoden julkistukset sisälsivät tuotepäivitysten ohessa uusia lisäosia, muutamia täysin uusia ominaisuuksia sekä erillisen Leadin-tuotteen.

Joonas Rinne
Head of Inbound and Content Marketing

joonas.rinne@valve.fi
050 596 9335

Hubspotin vuosittainen Inbound-konferenssi järjestettiin Bostonissa syyskuun alussa. Kuten odottaa saattoi, julkaistiin tapahtumassa myös joukko tuotepäivityksiä ja uusia ominaisuuksia.

Tämän vuoden julkistukset sisälsivät tuotepäivitysten ohessa uusia lisäosia, muutamia täysin uusia ominaisuuksia sekä erillisen Leadin-tuotteen, joka on Hubspotin kehittämä Wordpress-lisäosa.

Lisäosia raportointiin ja mainosten hallintaan

Hubspot julkaisi kaksi uutta erikseen myytävää lisäosaa. Toinen näistä kehittää Hubspotin raportointia ja toinen mahdollistaa mainosten paremman hallinnan järjestelmän sisällä.

Raportointilisäosan avulla käyttäjät voivat rakentaa useampia eri käyttötarkoitukseen sopivia dashboardeja Hubspotin markkinointi- ja myyntidatan pohjalta. Lisäosa on tervetullut Hubspot tuoteperheeseen, sillä ainakin aiemmin datan visualisoinnissa ollaan jouduttu luottamaan pitkälti kolmansien osapuolien tarjoamiin ratkaisuihin. Raportointilisäosan hinta on 185 euroa kuukaudessa.

Ads-lisäosa mahdollistaa mainoskampanjoiden luonnin, hallinnan ja raportoinnin Hubspotin sisällä. Lisäosan avulla voidaan julkaisuhetkellä hallita Google AdWords ja LinkedIn -mainoksia. Selkeänä vahvuutena on eri kampanjoiden tulosten tarkka seuranta – työkalun avulla voidaan tarkasti nähdä kuinka paljon ja kuinka laadukkaita liidejä kampanjanne ovat tuottaneet. Hubspot Ads –lisäosa maksaa 90 euroa kuukaudessa.

Parempi julkaisujärjestelmä ja monipuolisempia integraatioita

Hubspotin julkaisujärjestelmä, tai Content Optimization System (lyh. COS), uudistui melkoisesti uuden Hubspot Website platform -päivityksen myötä. Uuden julkaisujärjestelmän avulla Hubspot pyrkii auttamaan markkinoijia luomaan yhä parempia ja yksilöidympiä käyttökokemuksia verkkosivujen vierailijoille.

Hubspot Connect puolestaan kasaa lukuisat Hubspotia täydentävät palvelut yhteen paikkaan. Connectin listaamat palvelut myös integroituvat helposti yhteen Hubspotin kanssa. Tulevaisuudessa Hubspotin tavoitteena on varmasti rakentaa esimerkiksi Marketon LaunchPointin kaltainen ekosysteemi järjestelmän ympärille.

Ennakoiva liidien pisteytys Hubspot Enterprisen käyttäjille

Yksi Hubspotin uusista ominaisuuksista on Enterprisen käyttäjille tarjottava ennakoiva liidien pisteytysmalli (eng. Predictive lead scoring). Hyvän ja tarkan pisteytysmallin rakentaminen on haastavaa ja tässä Hubspot pyrkii auttamaan markkinoijia omalla predictive lead scoring -mallillaan.

Sidekick for Business tuo uusia työkaluja Hubspot CRM:ään

Hubspot julkaisi päivityksiä myös CRM-järjestelmäänsä. Valtaosa uusista ominaisuuksista ja työkaluista sisältyy erikseen myytävään Sidekick for Business -palveluun. Sidekickin uusia ominaisuuksia ovat Hubspot CRM:n sisälle tuotu prospektointityökalu ja Sidekick Sequences, jonka avulla myyjät voivat luoda automaattisia viestiketjuja CRM:n sisällä. Kolmas esitellyistä uutuuksista on Connections-työkalu, joka tunnistaa verkostoistasi mahdolliset linkit uusiin, ja toistaiseksi tuntemattomiin, propekteihin. Hubspot Connection on toistaiseksi Beta-vaiheessa.