Valve loi Invalidisäätiölle uuden palvelubrändi Liven

Invalidisäätiö julkisti uuden palvelubrändin Liven (lausutaan suomalaisittain [live]), jota Valve oli alusta asti mukana tekemässä.

Live on kaikkien Invalidisäätiön palveluiden yhteinen palvelubrändi, jonka alle kootaan kaikki Invalidisäätiön tarjoamat palvelut. Invalidisäätiön eri toiminnoilla on pitkään ollut laaja kirjo keskenään erityylisiä organisaationimiä, visuaalisia ilmeitä ja palveluita. Uusi Live-brändi eheyttää palvelutarjontaa ja viestii yhtenäisestä toiminnasta.

Brändiuudistuksen myötä Invalidisäätiön ylläpitämä Suomen kolmanneksi suurin ammatillinen erityisoppilaitos, Keskuspuiston ammattiopisto on jatkossa Ammattiopisto Live. Kasvava työllistymis- ja valmennuspalveluita tarjoava yksikkö, Orton Pro puolestaan tunnetaan jatkossa nimellä Live Palvelut. Live-perheeseen kuuluvat myös Galleria Live (entinen Galleria Orton) ja Ravintola Live.

INV LIVE ohjeisto mockup 1200x800

Uusi palvelubrändi tukee toiminnan kehittymistä ja laajentumista

”Halusimme löytää yhteiselle palvelubrändille nimen, joka mahdollistaa kasvun ja toiminnan laajentamisen uusiin palveluihin myös tulevaisuudessa. Live on moderni, positiivinen ja optimistinen nimi, ja lisäksi se ymmärretään myös Suomen ulkopuolella. Viestimme vaikuttavista teoistamme jatkossa Livenä – tavoitteemme on olla johtava toimija omalla alallamme, ja tätä tavoitetta tukee vahva ja yhtenäinen brändi. Suurkiitos yhteistyökumppanillemme Valveelle mahtavasta rutistuksesta. Teimme koko uudistuksen vain muutamassa kuukaudessa, ja ilman saumatonta yhteistyötä huippuammattilaisten kanssa emme olisi tässä onnistuneet”, kertoo Invalidisäätiön asiakkuusjohtaja Leena Hallamaa.

”Olemme ylpeitä saadessamme olla mukana viemässä Invalidisäätiötä uuteen aikaan. Sekä säätiön historia talvisodan veteraanien tukipilarina, että sen tämän päivän tehtävä erityistä tukea tarvitsevien henkilöiden auttajana on ollut meille valtava inspiraation lähde, ja koko tiimimme oli tässä alusta alkaen täysillä mukana. Brändityö ja uusi ilme tehtiin ennätysajassa, mikä kertoo kaikkien osapuolten vahvasta yhteen hiileen puhaltamisesta”, toteaa Valveen Senior Copywriter Markus Natri.

Alun perin Invalidisäätiö perustettiin vuonna 1940 talvisodassa vammautuneiden hoitoa, kuntoutusta ja ammatillista uudelleenkoulutusta varten. Lähes 80 vuoden aikana toiminnan painopiste on tarkentunut nykyiselleen eli erityistä tukea tarvitsevien henkilöiden ammatilliseen koulutukseen, kuntoutukseen ja työllistymiseen tähtääviin palveluihin. Invalidisäätiön omistaman Ortonin myynti toimi yhtenä alkusysäyksenä brändiuudistukselle. Perusajatus tukea tarvitsevien ihmisten auttamisesta on kuitenkin pysynyt samana.

Valveen tiimi:
Marjut Rae, Account Director
Leena Louhisola, Project Manager
Johanna Vuorensola, Creative Strategist
Markus Natri, Senior Copywriter
Juha Pohjola, Head of Design

Katri Kantola
Marketing Manager, Brand & Digital 
‹ Takaisin