Valveen vahva kasvu jatkuu

17.05.2017

Valve on uudistanut ilmeensä, joka ilmentää vuoden vaihteessa tarkennettua strategiaa. 

Valve on uudistanut ilmeensä, joka ilmentää vuoden vaihteessa tarkennettua strategiaa. Täsmennetty strategia vastaa markkinakysyntään, jossa digitaalisuus on kasvavalla vauhdilla purkanut toimialoja, yhdistänyt niitä sekä synnyttänyt täysin uusia. Se muuttaa arvoketjuja ja pakottaa kiihtyvällä vauhdilla toimijoita ja toimialoja uusiin rooleihin. Valveen voimakkaasti kasvavia osaamisalueita ovat digitalisoituvan markkinoinnin, myynnin ja mielipidevaikuttavuuden konsultointi, digitalisoituvan liiketoiminnan muutoksen tuki, sekä elämyksellisten tarinoiden ja sisältöjen suunnittelu ja toteutus.

 

”Asiakkaat odottavat osallistavaa yhteistyötä ja tukea oman liiketoiminnan digitaalisen potentiaalin tunnistamiseen. Nyt pitää olla markkinoinnin, luovuuden ja teknologian yhdistävää osaamista, konkreettisia toimintamalleja ja työkaluja, sekä hyviä viestintätaitoja. Uskomme, että useimmilla toimialoilla menestystekijät löytyvät asiakasprosesseihin ja -kokemukseen keskittymällä, sekä avoimen ja rohkeasti omaa toimialaa haastavan ekosysteemiajattelun suunnittelun kautta,” toteaa Valveen toimitusjohtaja Jorma Maaninka.

Käynnissä strategian mukaista kasvua tukeva voimakas uudistus- ja rekrytointivaihe

Valve on kasvattanut suunnitelmallisesti omaa osaamista yritysostoin ja rekrytoimalla vahvasti uusia asiantuntijoita. Valveen uusi Senior Creative ja Copywriter Mikko Eskelinen on pitkän linjan markkinoinnin ammattilainen, joka on työskennellyt copyna ja luovana johtajana mm. Kingissä ja Enholm & Co:ssa, sekä viimeisimpinä mainostoimisto Ilmeen ja sisältömarkkinointitoimisto Boolin toimitusjohtajana. Pekka Kyllönen on Valveen uusi Senior Digitalization Consultant erityisosaamisenaan markkinoinnin automaatio ja myynnin digitalisointi. Pekka on työskennellyt aiemmin digitaalisen markkinoinnin ja liiketoiminnan johtotehtävissä mm. ID BBN:ssä, Granossa ja Netboosterissa. Uusimpina valvelaisina aloittavat Digital Marketing Plannerina ja Copywriterina Johanna Vuori Tjäreborgilta sekä Kristina Lindfors Avalonilta. Alkuvuoden aikana Valve on myös kasvattanut dedikoitua viestinnän ja sosiaalisen median ammattilaisista koostuvaa tiimiään.   

Valveen rekrytoinnit jatkuvat ja nyt haetaan monipuolisesti liiketoiminnan, modernin markkinoinnin ja teknologian osaajia. Kasvua vauhditetaan myös jatkossa kokonaisuuteen sopivien yritysostojen kautta, erityisesti kiinnostavat markkinointiteknologia- ja ohjelmistokehitysosaaminen. Kasvua haetaan myös kansainvälistymisen kautta.

Vuoden 2016 hyvä kehitys jatkuu – VTT ja Nokia valitsivat Valveen kumppanikseen

Valve-konsernin vuoden 2016 liikevaihto oli lähes 16 miljoonaa euroa, ja liiketulos noin 1,5 miljoonaa euroa. Tuloskehitys on jatkunut vahvana myös vuoden 2017 ensimmäisellä neljänneksellä.

Alkuvuosi on ollut toiminnallisesti vahva, sitä vauhdittavat myös merkittävät uudet asiakkuudet. Nokia valitsi Valveen vuodenvaihteessa yhdeksi globaaleista markkinoinnin sopimuskumppaneistaan ja Valve oli vahvasti mukana MWC-messuilla Barcelonassa tuottaen Nokialle mm. HoloLens-sovelluksia. Lapwall on nopeasti kasvava puuelementtivalmistaja, joka Valveen avulla mullistaa rakennusalaa mahdollistamalla rivitalojen suunnittelun ja tilaamisen suoraan verkosta. Teknologian Tutkimuskeskus VTT valitsi Valveen markkinoinnin ja viestinnän strategiseksi kumppanikseen huhtikuussa.

Huhtikuussa Valveen spin-off Wake Dynamite Oy ja Sanoma Oyj solmivat sopimuksen WakeDynamite-palvelun käyttöönotosta Sanoman kaikissa TV- ja onlinekanavissa sekä Ruutu-palvelussa. WakeDynamite on Valveen teknologiainnovaatio, joka mahdollistaa kaikkien medioiden reaaliaikaisen hallinnan – käytännössä kaikkien digitaalisten mainospintojen ja myös television mainoskatkon sisällön voi muuttaa hetkessä tai esittää livenä. WakeDynamite-palvelu kattaa nyt 85 % kotimaisen kaupallisen television markkinasta.

”Myös Suomessa on nyt positiivinen ilmapiiri ja näyttääkin siltä, että yrityksissä on laajemmin ymmärretty, että digitalisaatio ja markkinointiin panostaminen ei ole vaihtoehto, vaan elinehto”, sanoo Maaninka.

Lisätietoja:

Jorma Maaninka, toimitusjohtaja, Valve

jorma.maaninka@valve.fi, puh. 040 173 5504

www.valve.fi/united

Valve on markkinoinnin, viestinnän ja teknologian yhdistäjä. Autamme asiakkaitamme 160 asiantuntijan voimin muuttumaan ja menestymään digitalisoituvassa maailmassa strategisen näkemyksemme ja kokonaisvaltaisen osaamisemme kautta. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli 16 miljoonaa euroa. Visiomme on mullistaa toimialoja, kasvattaa asiakkaidemme brändiarvoa ja tuottaa heille mitattavaa kilpailuetua.

Valve United. www.valve.fi