Wake Dynamitella reaaliaikaista mainontaa Otavamedian verkossa

26.10.2016

Syksy toi mukanaan väriloiston sekä Wake Dynamiten esiinmarssin display- ja mobiilimainontaan.     

Tarja Finni
Customer ManagerWakeDynamite

tarja.finni@valve.fi
0400 249 712

Toimitimme yhteistyössä Otavamedian kanssa heidän kanaviinsa manuaalisesti päivitettäviä, mutta ympäristöön reagoivia bannerisisältöjä. Ensimmäiset dynaamiset bannerit reagoivat Suomen peleihin jääkiekon World Cup -turnauksessa. Samalla Otavamediasta tuli ensimmäinen suomalainen mediayhtiö, joka tarjoaa mainostajille uutta, reaaliaikaisen verkkomainonnan ratkaisua.

Hei, reagoiko tuo mainos säähän?

Tänä vuonna syyssäät saapuivat Wake Dynamiten sääohjattu mainonta mukanaan. Otavamedian kanssa toteutetussa pilottikampanjassa bannerit päivittyivät säätilan mukaan. Otavamedia sisäistikin hienosti dynaamisen mainonnan mahdollisuudet, ja sen tarjoaman lisäarvon asiakkailleen. Kampanjassa hyödynnetyn säädatan toimitti Foreca. Inspiroivassa yhteistyössä toteutimme sää- ja paikkatieto-ohjatun talvirengaskampanjan Otavamedian asiakkaalle.

“Sään on tutkittu vaikuttavan monella tavalla ostokäyttäytymiseen ja se on varmasti helppo jokaisen itsekin todeta”, kertoo Forecan myyntijohtaja Petri Marjava. Forecan paikkakuntakohtaisten sääluokitusten avulla mainosviesti ja sen näyttöajankohta voidaan kohdentaa esimerkiksi asiakkaan kotipaikkakunnan sään perusteella. Markkinoinnin automaation yleistymisen myötä sääkohdennus onkin nyt kuuma peruna. Sääkohdennuksen avulla voidaan tehdä informaatiotulvasta erottuvaa, ajankohtaiselta tuntuvaa ja entistä tehokkaampaa mainontaa. Sen on jo todettu moninkertaistavan mainoskampanjoiden tulokset ja jatkossa tulemme varmasti näkemään yhä kekseliäämpiä tapoja hyödyntää säädataa mainonnassa”, Marjava arvioi.

Forecan tinkimätön asiantuntemus ja datamallien monipuolisuus yhdistettiin Wake Dynamiten tiimin osaamiseen. Tuloksena syntyi automaattisesti eri säätyyppeihin reagoiva kampanja display-ja mobiiliympäristöihin.

Tarkasti kohdennettua mainontaa

Reaaliaikaista pilottikampanjaa näytetään kohdennetusti koko Otavamedian verkostossa (OM Ron). Kampanja näkyy mm. Nettiauton ja Amppareiden sivustoilla mobiili- ja desktop-laitteilla. Kampanjassa käytetään myös Otavamedian Vainu-kohdennusta kiinnostuskohderyhmille. Kampanja alkoi 11.10. ja se jatkuu marraskuun loppuun saakka. Mainoksen sisältö vaihtuu sääennusteen mukaan ja bannereiden näkyvyys toteutetaan aluekohdennetusti paikkatietoa käyttäen. Bannerit muistuttavat liukkaudesta tai lähestyvästä lumisateesta ja ne kehottavat kiinnittämään huomiota renkaisiin. Tällaisille dataohjatuille mainostoteutuksille vain luovuus on rajana. Sääohjaus on hyvä konkreettinen esimerkki datan hyödyntämisestä Wake Dynamiten mahdollistamassa reaaliaikaisessa mainonnassa, sillä se koskettaa meitä kaikkia.

Lähiaikoina luvassa lisää mielenkiintoista luettavaa Wake Dynamite –tuotteesta ja reaaliaikaisesta mainonnasta.

Loppuun vielä suuri kiitos yhteistyökumppaneillemme Otavamedialle ja Forecalle. Hyvästä yhteistyöstä, innovatiivisuudesta ja luovasta ajattelusta syntyy hienoja tarinoita.