Happy Joe – se onnellinen siideri

Vuoden 2012 alkaessa Suomessa oli tilaus paremmalle siiderille. Siidereitä vaivasi keinotekoinen ja pinnallinen imago, ja mainstream-siiderien markkina oli kutistumassa. Ihmiset kaipasivat laatua, aitoa omenan makua ja erottuvaa brändiä. Mutta entä jos sellaista brändiä ei ollut? Se oli luotava itse, alusta alkaen.

Kohderyhmä

Lanseerauksen kohderyhmä oli haastava: nuoret kaupunkilaiset aikuiset, jotka olivat valmiita maksamaan laadusta ja halusivat erottua joukosta, mutta olivat äärimmäisen kriittisiä. Ennen kaikkea, he halusivat itse löytää itselleen parhaat asiat.

Uuden brändin luominen

Kuluttajilla testattiin erilaisia siiderikonsepteja, joista hyväntuulinen ja modernin rustiikkinen Happy Joe nousi heti suosikiksi. Nimen ja visuaalisuuden lisäksi pakkaukset herättivät kuluttajissa ihastusta, etenkin varta vasten Happy Joe’lle luotu lasipullo.

Tuotekehityksessä tehtiin lukuisia makuversiota, jotta herkullisin lopputulos syntyisi. Lopulta valmistui Happy Joe –siideriperhe: Dry, Oakwood ja suodattamatonta omenamehua sisältävä Cloudy Apple.

Happy Joe lanseerattiin kokonaan ilman tv- tai ulkomainontaa. Perinteisten push-toimenpiteiden sijasta panostettiin aitoihin kohtaamisiin jossa kohderyhmä voi itse kokeilla tuotetta.

Lanseeraus

Markkinoinnissa Happy Joe ryhtyi onnellisuuden sanansaattajaksi. Happy Joe on valmistettu yksinkertaisesti vain aito omenan maku mielessä, ja sama reseptihän pätee onnellisuuteen: se tulee yksinkertaisista asioista. Happy Joe levitti onnea yksinkertaisuutta korostavilla mietelauseilla, jotka pikku hiljaa levisivät pitkin Suomen kaupunkeja. Kaiken tietysti allekirjoitti Happy Joe. Simple Premium Cider.

Lanseeraus toteutettiin poikkeuksellisesti kokonaan ilman TV:tä ja ulkomainontaa, ns. seeding-strategialla. Perinteisten push-toimenpiteiden sijaan panostettiin kohtaamisiin, joissa kohderyhmä voi itse löytää, kokeilla ja innostua brändistä. Luonnollisia paikkoja kohderyhmälle olivat ravintolat, tapahtumat, kaupat, sosiaalinen media sekä laadukas printtimedia.

Happy Joe syntyi tyhjiöön joka siiderimarkkinoille oli syntynyt. Sille ei ollut benchmarkia, se loi kokonaisen segmentin itse.

Kiitos yhteydenotosta

Olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian.

Ota yhteyttä

Jätäthän ystävällisesti yhteystietosi niin olemme pikimmiten yhteydessä.

Sähköpostiosoite on viallinen!
Kenttä on vaadittu!