Biofore-konseptiauto on itsessään media ja myös melkoinen mediatapaus: Geneven kansainvälisillä automessuilla viime keväänä julkistettua autoa on esitelty sadoissa medioissa ympäri maailmaa aina Washington Postista ja Der Spiegelistä kotoisen maikkarimme TV-uutisiin ja Maaseudun Tulevaisuuteen.
Auto itse on paistatellut kunniavieraana Maailman metsien päivän juhlallisuuksissa YK:n Palais des Nations’issa Genevessä ja lukuisissa muissa tilaisuuksissa, joissa UPM:n edustama moderni biometsäteollisuus on ollut esillä.
Biofore-konseptiautosta on muodostunut symboli UPM:n Biofore-strategian kantavalle ajatukselle, joka on yhdistää innovatiivisesti bio- ja metsäteollisuus ja korvata fossiilisia raaka-aineita biomateriaaleilla. Biofore-konseptiauto on palkittu aiemmin mm. Vuoden viestintäteko 2014 –palkinnolla.