Sonera - Koska mä voin

Maailma muuttuu, ihmisten arki muuttuu, yleisön maku muuttuu. Tämä tietenkin tarkoittaa sitä, että brändienkin on muututtava. 

Tämä haaste mielessään Sonera ja Valve King lähtivät loppuvuodesta 2014 yhdessä miettimään, mitä valintoja tekemällä Sonerasta tulee entistäkin vahvemmin se ykkösvaihtoehto monipuolistuvilla viihde- ja palvelumarkkinoilla sekä kommunikaatiotuotteissa.

Tärkeintä oli ensin kirkastaa se, mikä yleisöä puhuttelee, mihin he käyttävät aikaansa ja miten he muodostavat suhteensa eri brändeihin.

Aikaa käytettiin runsaasti asiakasymmärrysdatan, kohderyhmän arvojen ja vapaa-ajan käytön tutkimiseen. Sen lisäksi luotiin kirkas tahtotila Soneran liiketoimintaa ohjaavien arvojen perusteella siitä tunteesta, jota Sonera-brändin pitää vahvistaa ja yleisölleen tuottaa.

Johtopäätöksiä oli useita. Yksi vahvimmista oli se, ettei ihmisille enää tarvinnut opettaa mitä Sonera myy ja mistä näitä tuotteita tai palveluita voi ostaa. Tavoite oli jossain korkeammalla.

Sankarin paikka annettiin yksilölle. Soneraa ei enää haluttu tunkea oman todellisuutensa origoksi. Sonera rohkaisee elämään enemmän yksilön omilla ehdoilla – hänen omista lähtökohdistaan.

Yhdessä tuumin päätimme lähteä uudistamaan Soneran puhetyyliä ja visuaalista viitekehystä. Suomi on kansainvälinen maa, Sonera on kansainvälinen edelläkävijä. Näin ollen markkinointiviestintäkin edustaa näitä arvoja. Samalla pidimme huolen, että erotumme kilpailijoista ja yleensä suomalaisen markkinoinnin linjasta.

Maailman – ja Soneran – muutoksen piti todellakin näkyä ja tuntua.

Matka on vasta alussa. Tie on auki. Hyppää kyytiin ja aja mukana!

Valve Group loi yhdessä Soneran tiimin kanssa Soneran kuluttaja- ja yritysliiketoiminnoille uuden markkinointikonseptin. Valveen koko osaaminen oli käytössä, kun uutta konseptia suunniteltiin, tuotettiin ja jalkautettiin: Valve King teki strategian ja loi konseptin, Valve Communications auttoi Soneraa sisäisessä ja ulkoisessa viestinnässä, Valve Media oli mukana liikkuvan kuvan, spiikkien ja display-mainosten tuotannoissa ja Valve Design & Technology oli konseptoimassa kampanjan identiteettiä Soneran verkkosivuille.

Kiitos yhteydenotosta

Olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian.

Ota yhteyttä

Jätäthän ystävällisesti yhteystietosi niin olemme pikimmiten yhteydessä.

Sähköpostiosoite on viallinen!
Kenttä on vaadittu!