
Liidien generointi ja myynnin tukeminen markkinoinnin automaation avulla – Solibri
Asiakkaamme Solibri, suomalainen rakennusteollisuuden suunnitteluohjelmistojen valmistaja, halusi tehostaa digitaalista markkinointiaan tukeakseen yhtiön voimakasta kasvustrategiaa.
Ohjelmistojen koekäyttöjaksot ovat yksi yhtiön tärkeimmistä digitaalisista myynnin työkaluista, ja tavoitteena oli tuottaa korkealaatuisia myyntiliidejä sen tärkeälle kansainväliselle myyntikumppanien verkostolle. Verkkosivuanalytiikan auditointi osoitti, että liikenne Solibrin verkkosivuille oli huomattavan suurta, mikä kieli valtavasta potentiaalista ja kansainvälisestä kiinnostuksesta.
Markkinoinnin automaatio ratkaisuna tarjoaa yhtiölle tehokkaan alustan monikanavaisen markkinoinnin toteuttamiseen, mittaamiseen sekä markkinoinnin ja myynnin yhteistyön kehittämiseen.
Solibri valitsi markkinoinnin automaatiojärjestelmäkseen HubSpotin, jonka avulla on onnistuttu tehostamaan liidien hankintaa ja hoivaamista. HubSpot mahdollisti myös useiden eri markkinoinnin prosessien, kuten sähköpostiviestinnän, sosiaalisen median ylläpidon ja digitaalisen mainonnan keskittämisen yhden järjestelmän kautta hallittavaksi.
Verkkosivujen konversio-optimoinnilla saatiin muutettua suuria kävijämääriä tehokkaammin tunnistetuiksi koekäyttäjiksi ja HubSpotin avulla näitä pystytään sitouttamaan aiempaa yksilöllisemmin ja tehokkaammin. Käyttäytymisen ja kielialueen perusteella mukautuva hoivaohjelma myös muistuttaa ja kouluttaa järjestelmän käyttöön.
Solibrille toteutetun liidien pisteytysmallin avulla myyntiliidit arvotetaan ja potentiaalisimmat tunnistetaan suuresta massasta tehokkaammin. HubSpot on integroitu Salesforcen päälle rakennettuun kumppaniportaaliin, jossa liidit saadaan nyt välitettyä suoraan oikeille jälleenmyyjille eri maissa.
Katso Solibrin Russell Andersonin ja Jennica Arvosen tarkemmat kommentit yhteistyöstä: