Cloudia

Brändi­uudistuksella kohti hankinta­ratkaisujen ja sopimusten­hallinnan ajatus­johtajuutta

Toteutus:
UudelleenbrändäysVisuaalinen identiteettiKonseptisuunnitteluGraafinen suunnitteluPalvelumuotoiluVerkkosivusuunnitteluAjatusjohtajuus
haaste

Globaalissa kilpailukentässä toimiessa korkealuokkainen markkinointi on perusedellytys. Cloudia päätti panostaa markkinointiinsa ja halusi huippuluokan toimiston vahvistamaan brändiään.

Cloudia pyysi meitä uudistamaan brändinsä niin, että se tukee mielikuvaa asiantuntevasta, uskottavasta ja modernista suunnannäyttäjästä sekä dynaamisesta yrityksestä.  

Tiimi

Account Director: Tarja Lähdemäki
Project Manager: Tarja Halminen
Art Director, Concept Designer: Timo Keinänen
Senior Copywriter: Mikko Eskelinen
Graphic Designer: Linnea Bellamine
Service Designer: Marius Lönnrot
Web Designer: Lisa Saloranta

Asiakas

Cloudia on johtava digitaalisten hankintaratkaisujen toimittaja. Suomessa vuonna 2008 perustettu Cloudia on kasvanut nopeasti, yli 50 prosentin vuosivauhdilla viimeiset neljä vuotta.

Cloudia bw@2x

ratkaisu

Päivitimme Cloudian brändin luomalla sille vahvan visuaalisen identiteetin ja raikkaan markkinointi- ja viestintäkonseptin. Nyt markkinointi- ja viestintätyyli perustuu itsevarmoille väittämille ja houkuttelevalle ulkoasulle.

Lisäksi uudistimme Cloudia.com-sivuston, yrityksen tärkeimmän markkinointikanavan, jossa yhtiön tarjoama ja arvolupaus esitellään yksinkertaisella ja visuaalisella tavalla. Pidimme elementtien lukumäärän vähäisenä ja viestit ytimekkäinä herättäen uuden brändin eloon.

"Asetimme odotukset korkealle aloittaessamme yhteistyön Valveen kanssa. Nämä odotukset ylittyivät merkittävästi, kun Valve esitteli rohkean ja dynaamisen ideansa. Olemme saaneet erittäin myönteistä palautetta uudesta visuaalisesta identiteetistämme, erityisesti sen rohkeudesta, selkeydestä ja ammattimaisuudesta. Valve onnistui luomaan visuaalisen identiteetin, joka selvästi erottuu, herättää tunteita ja jättää voimakkaan muistijäljen."
Anne Riihimäki, Sales and Marketing Manager, Cloudia

tulokset

Suorimmat tulokset ovat 32-prosentin kasvu verkkosivuliikenteessä ja lisääntynyt myynti. Uudella visuaalisella identiteetillä on myös ollut erittäin myönteinen vaikutus työnantajamielikuvaan.

Sara Nikander
Sara Nikander Director, Brand & Digital 045 6735 577