If Vahinkovakuutusyhtiö

Tarvelähtöinen myynnin työkalu

Toteutus:
palvelumuotoiluvisuaalinen suunnittelutuotekehitysverkkopalvelu
haaste

Sopivan yritysvakuutuksen etsiminen on hankalaa, kun tarjonta näyttää sekavalta ja yrittäjän aika on kortilla. Vakuutusmyyjät pyrkivät ymmärtämään asiakkaan tarpeita voidakseen tarjota sopivimman kokonaisuuden, mutta tähän asti se on ollut haastavaa.

If halusi työkalun, jonka avulla asiakkaalle voidaan räätälöidä kattava vakuutuspaketti, jossa ei ole mitään turhaa. Valve auttoi kehittämään asiakaslähtöisen palvelun, joka murtaa alan käytäntöjä ja tekee vakuuttamisesta helposti ymmärrettävää.

tiimi

Sara Nikander, Business Lead
Marika Merisavo, Projet Manager
Ari-Heikki Sarjanoja, Service Designer
Else Kausola, Graphic Designer

Front-End Developers: Kai Forsman, Sara Sytelä

Back-End Developers: Jarno Pitkänen, Reetu Mönkkönen, Timo Partti

Juha Larmia, testing

asiakas

If Vahinkovakuutusyhtiö on Pohjoismaiden johtava vahinkovakuuttaja, jolla on noin 3,7 miljoonaa asiakasta. If käsittelee vuosittain 1,4 miljoonaa vahinkoa, joista yli puolet ratkaistaan 24 tunnissa.

Case IF salestool
ratkaisu

Ifin vakuutusmyyjät kaipasivat vuorovaikutteisempaa myyntiprosessia, jossa asiakkaan yksilölliset tarpeet olisi helpompi huomioida. Valve kehitti myynnin työkaluksi palvelun, joka auttaa löytämään sopivimman vakuutuksen ja tekee vakuutusvaihtoehtojen vertailemisesta asiakkaallekin ymmärrettävää. Visualisoituna vakuutusturvan todellinen kattavuuskin on helpompi hahmottaa.

Jatkuvan kommunikaation varmistamiseksi Valveen tiimi muutti projektin ajaksi Ifin toimitiloihin. Lain tulkitseminen ja vakuutustuotteiden ymmärtäminen sekä muuttaminen digitaalisen palvelun logiikaksi onnistui, kun vakuutusasiantuntijat sekä Valveen suunnittelijat ja tekniset osaajat istuivat tiiviisti saman pöydän ääressä.

Nyt Ifin myyjät pystyvät tarjoamaan yrittäjille selkeitä, yksilöityjä vakuutusratkaisuja.

Asiakaspalaute: ”Nyt tiedän tasan tarkkaan, mistä oma vakuutusturvani muodostuu.”

tulokset

Looginen ja helppokäyttöinen palvelu.

Parannettu asiakaskokemus.

Pilottipalvelun toteutus ja lanseeraus 3 kuukaudessa, täysi palvelu saatavilla 6 kuukaudessa.

Yli 200 käyttäjää yritysmyynnissä. 

3.300 asiakastarvelaskelmaa tehty ensimmäisen 9 kuukauden aikana.

Ota yhteyttä

Sara Nikander
Sara Nikander Director, Brand & Digital 045 6735 577