Invalidisäätiö

Uusi vahva ja yhtenäinen palvelubrändi Live

Toteutus:
brändiuudistusBrändinrakennusVisuaalinen identiteettiKonseptisuunnitteluGraafinen suunnittelu
haaste

Invalidisäätiön eri toiminnoilla on pitkään ollut laaja kirjo keskenään erityylisiä organisaationimiä, visuaalisia ilmeitä ja palveluita. Palveluille haluttiin yksi yhteinen brändi, joka viestii Invalidisäätiön katkeamattomasta palveluketjusta aina kuntoutuksesta, koulutukseen ja työllistymispalveluihin.

Säätiö halusi panostaa yhtenäiseen asiakaskokemukseen selkeyttämällä palvelutarjontaansa ja luomalla brändin, joka on helposti lähestyttävä ja nykyaikainen. 

tiimi

Account Director: Marjut Rae
Project Manager: Leena Louhisola
Creative Strategist: Johanna Vuorensola
Senior Copywriter: Markus Natri
Head of Design: Juha Pohjola

asiakas

Invalidisäätiö perustettiin vuonna 1940 talvisodassa vammautuneiden hoitoa, kuntoutusta ja ammatillista uudelleenkoulutusta varten. Nykyään, lähes 80 vuotta myöhemmin toiminnan painopiste on tarkentunut nykyiselleen eli erityistä tukea tarvitsevien henkilöiden ammatilliseen koulutukseen, kuntoutukseen ja työllistymiseen tähtääviin palveluihin.Invalidisäätiö logo centered WEBblack

ratkaisu

Valveen toteuttaman brändiuudistuksen myötä kaikki Invalidisäätiön tarjoamat palvelut toimivat jatkossa vahvan ja yhtenäisen palvelubrändi Liven alla.

Keskuspuiston ammattiopisto sai uudistuksessa nimekseen Ammattiopisto Live, työllistymis- ja valmennuspalveluita tarjoavan Orton Pro -yksikön muuttuessa Live Palveluiksi. Live-perheeseen kuuluvat myös Galleria Live (entinen Galleria Orton) ja Ravintola Live. 

”Halusimme löytää yhteiselle palvelubrändille nimen, joka mahdollistaa kasvun ja toiminnan laajentamisen uusiin palveluihin myös tulevaisuudessa. Live on moderni, positiivinen ja optimistinen nimi, ja lisäksi se ymmärretään myös Suomen ulkopuolella. Nimi kiteyttää Invalidisäätiön toiminnan perusajatuksen paremmasta elämästä. Tavoitteemme on olla johtava toimija omalla alallamme, ja tätä tavoitetta tukee vahva ja yhtenäinen brändi", Invalidisäätiön asiakkuusjohtaja Leena Hallamaa toteaa.

Valveen Invalidisäätiölle ensimmäisessä vaiheessa tekemä työ piti sisällään uuden palvelubrändin perusmäärittelyt ja brändihierarkian sekä visuaalisen ilmeen ja graafisen ohjeistuksen. Lisäksi Valve nykyaikaisti ja päivitti Invalidisäätiön ilmeen Liven kanssa yhteensopivaksi.

tulokset

”Suurkiitos yhteistyökumppanillemme Valveelle mahtavasta rutistuksesta. Teimme koko uudistuksen vain muutamassa kuukaudessa, ja ilman saumatonta yhteistyötä huippuammattilaisten kanssa emme olisi tässä onnistuneet” 
 - Leena Hallamaa, asiakkuusjohtaja

Marjut Rae
Marjut Rae Account Director, Brand & Digital 040 566 5922
Johanna Vuorensola
Johanna Vuorensola Creative Strategist, Brand & Digital 050 323 8211