Nokia Networks

Esineiden internet herää henkiin

Toteutus:
visuaalinen suunnittelu3D2Dverkkopalvelukonseptisuunnittelu
haaste

Mobile World Congress on vuosittain järjestettävä maailmanlaajuinen mobiilialan konferenssi, jossa Nokia vuonna 2016 esitteli ensimmäistä kertaa uuden innovaationsa. Valve kehitti yhteistyössä Nokian kanssa HTML5-demoja, joilla Nokia pääsi esittelemään tosielämän sovellutuksia IoT- ja pilvipalveluteknologioidensa saralla.

Nokia halusi herättää kiinnostusta operaattoreiden keskuudessa näyttämällä, mitä Nokian innovaatioilla voidaan tehdä, ei vain yksittäisen loppukäyttäjien näkökulmasta vaan myös yhteisön ja ympäristön hyväksi laajemmin. Jotta Nokian IoT-ratkaisujen todellinen potentiaali pystyttiin tuomaan esiin, Valve toteutti HTML5-demoja isoille kosketusnäytöille, läppäreille ja iPadin natiivisovellukseen.

tiimi

Account Manager: Marjut Kytösalmi
Project Manager: Marika Merisavo
Service Designer: Ari-Heikki Sarjanoja
Senior Creative: Carita Elshout
Visual designer: Timo Kuoppala
Content Marketing Planner & Copywriter: Vilja Sormunen
Technical desing: Jussi Saarivirta

Valve Motion
Head of VFX: Risto Karhu
Senior 3D Artist: Pekka Heikkinen
Senior 3D Artist: Sakari Hakkarainen
Senior 3D Artist: Arto Karhu
Senior 3D Artist: Timo Muraja
Animation: Susan Leong

asiakas

Nokia Networks suunnittelee ja valmistaa tietoliikenneverkoissa käytettäviä laitteita ja ohjelmistoja. https://networks.nokia.com

Nokia

ratkaisu

Yksiselitteisiä etuja, pelkistettyjä kuvituksia ja helppoa navigointia.

Valveen sisältösuunnittelijat tekivät tiivistä yhteistyötä Nokian teknologia-asiantuntijoiden kanssa ja kehittivät yhdessä heidän kanssaan tarinoita, jotka korostivat Nokian tuotteen tärkeimpiä käyttäjähyötyjä. Valveen visuaalisen suunnittelun ammattilaiset loivat pelkistettyjä kuvituksia tukemaan tarinaa. Kaikissa demoissa oli sisältövalikko, joka mahdollisti vaivattoman navigoinnin alasivujen välillä, jotta esittelijät pystyivät muokkaamaan demoja tarpeidensa mukaisesti.

Demojen liikkuvat kuvat hyödynsivät sekä 3D-animaatiota että 2D-grafiikkaa ja mukailivat tarkasti Nokian omaa visuaalista ilmettä. Osalle demoja luotiin myös lisämateriaalidioja, jotka sisälsivät selittäviä yksityiskohtia. Demot olivat osa suurempaa kokonaisuutta, jonka Nokia esitteli MWC 2016 -tapahtumassa.

Andrew Burrell, Nokia Network Planning & Optimization Services -yksikön markkinointipäällikkö, Valveen pitkäaikainen asiakas ja yksi demoprojektin avainhenkilöistä, oli äärimmäisen tyytyväinen yhteistyön lopputuloksiin.

tulokset

“Olen erittäin tyytyväinen Valveen panokseen. Työn laatu oli erinomaista ja toimisto kykeni vastaamaan kaikkiin odotuksiini - odotuksiin, jotka olivat nousseet korkealle jo työskennellessäni Valveen kanssa aiemmin. Kaikkein eniten arvostimme Valveen tiimin ammattimaista otetta ja ehdotonta luotettavuutta.”

Andrew Burrell, Head of Marketing/Markkinointipäällikkö

Ota yhteyttä

Thea Forstén
Thea Forstén Account Director, Brand & Digital 050 068 7768
Risto Karhu
Risto Karhu Head of VFX, Motion 050 569 3773