VTT

Kyberturva-aiheinen sisältömarkkinointi- ja liidienkeruukampanja

Toteutus:
Markkinointikampanjan suunnitteluSisältömarkkinointiLiidien generointiVisuaalinen suunnitteluSisällöntuotanto
Haaste

Asiakkaamme VTT kääntyi puoleemme, jotta loihtisimme kolmevuotisen kyberturvahankkeen loppuraportista houkuttelevaa markkinointisisältöä.

He toivoivat markkinointikampanjaa, joka toisi näkyvyyttä loppuraportille, kasvattaisi tietoisuutta VTT:n kyberturvapalveluista ja tuottaisi lämpimiä myyntikontakteja.

TIimi

Copywriter / Inbound Strategist, Content Marketing & Analytics: Kristina Lindfors
Account Director: Marjut Rae
Project Manager: Heidi Lindholm
Head of Design: Juha Pohjola
Production AD: Salla Jaatinen

Asiakas

Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy on kansallisella statuksella toimiva yksi Euroopan johtavista tutkimus- ja teknologiaorganisaatioista. VTT tuottaa tutkimuksen ja tiedon kautta asiantuntijapalveluja kotimaisille ja kansainvälisille asiakkaille, liike-elämälle, julkiselle sektorille ja kumppaneille.

Vtt

Ratkaisu

Tutkimusraportti lyhennettiin ja muunnettiin markkinoinnillisempaan muotoon.

Sen ympärille suunniteltiin markkinointikampanja Eloqua-automaatiojärjestelmää hyödyntäen. Kohdennetut sähköpostisuorat lähetettiin kahdelle, VTT:n olemassa olevasta markkinointirekisteristä poimitulle kohderyhmälle. Kampanjasivusto esitteli kyberturvaraportin, jonka sai liidienkeruulomakkeen täyttämällä sekä tehtiin VTT:n kyberturvaosaamista ja -tarjoamaa tunnetuksi, myös ladattavan palveluesitteen muodossa.

Lisänäkyvyyttä hankittiin bannerikampanjalla, joka näkyi kohderyhmän kannalta olennaisissa suomalaisissa verkkomedioissa. Lisäksi hyödynnettiin VVT:n käyttämiä sosiaalisen median kanavia, olemassa olevia uutiskirjeitä, blogialustaa sekä verkkosivuja johtamaan liikennettä kampanjasivulle. Raportin tilanneille toteutettiin myös kolmivaiheinen nurturointikampanja, joka esitteli VTT:n kyberturvallisuustarjoamaa lähemmin.

hyödyt

Kampanja toi raportille laajan näkyvyyden ja onnistui erinomaisesti lisäämään tietoisuutta VTT:n kyberturvapalveluista ja -osaamisesta. Banneri- ja some-kampanjat toivat aiheelle runsaasti kaivattua lisänäkyvyyttä. Kaikkiaan kampanja tuotti runsaasti lämpimiä kontakteja, joiden ansiosta sovittiin yli viisitoista myyntikäyntiä. Näistä kaksi on jo johtanut kauppoihin ja muiden osalta myyntisuppilo on edelleen lupaavasti auki.

tulokset

933 615 näyttökertaa bannerien ja sosiaalisen median postauksilla

8,8 % konversio sähköpostisuorilla

2 826 kävijää kampanjasivulla

182 lämmintä liidiä yhteystietoineen

6,4% konversio

15+ myyntitapaamista

2+ kauppaa

Sara Nikander
Sara Nikander Director, Brand & Digital 045 6735 577
Marjut Rae
Marjut Rae Account Director, Brand & Digital 040 566 5922