Sokos Hotels

Tablet-pohjaisen palvelun avulla hotelleille saapuvat asiakkaat voivat tutustua hotellin lisäpalveluihin ja huonetyyppeihin. Palvelu suunniteltiin osaksi uutta Solo -hotellikonseptia.

Sokos Hotels lanseerasi vuonna 2013 uutena brändinään Solo by Sokos Hotels -ketjun, johon kuuluvat Helsingistä hotellit Aleksanteri ja Torni, Tampereelta Tammer ja Jyväskylästä Paviljonki. Uudet Solo-hotellit ovat persoonallisia hotelleja, joilla on kiinnostava historia ja ainutlaatuisia tarinoita kerrottavanaan, ja jotka ovat oleellinen osa oman alueensa elämää. Hotellien kohderyhmä painottuu aikuisiin liike- ja kulttuurimatkailijoihin.

Valve mukana palvelukehityksessä

Valve oli mukana uuden Solo-ketjun palvelukehityksessä alusta asti. Ketjun hotellien tarpeisiin kehitettiin täysin uudenlainen, henkilökohtainen tablet-pohjainen Solo Check in -palvelukokonaisuus, jonka avulla hotelliasiakkaille voidaan tarjota mahdollisuuksia tehdä yöpymisestään entistä parempi ja monipuolisempi. Samalla tietenkin haluttiin tarjota ketjun hotelleille mahdollisuus uudenlaiseen ja houkuttelevaan lisämyyntiin.

Yksilöllistä palvelua yksilöllisiin tarpeisiin

Valveen suunnitteleman tablet-käyttöliittymän avulla hotelliasiakkaat voivat heti hotelliin saavuttuaan tutustua helposti eri huonevaihtoehtoihin, huoneiden varusteluun, hotellin muuhun tarjontaan, lisäpalveluihin sekä hotellialueen tarjontaan – omien yksilöllisten mieltymystensä mukaan.

Esimerkiksi huonetason korotus on vaivatonta, ja yöpyjän elämää helpottavat lisäpalvelut kuten vaikkapa myöhäisempi checkout ja aamiainen ovat helposti tarjottavissa palvelun avulla. Lisäksi hotellit voivat esitellä tärkeimmän lisätarjontansa houkuttelevasti, olivat kyseessä sitten ravintolat ja baarit, saunapalvelut, lasten palvelut tai harrastemahdollisuudet.

Avainasemassa päivitettävyys ja muokattavuus

Solo-hotellien asiakaspalvelijat voivat itse päivittää Solo Check in -palvelun sisältöä hotellikohtaisesti, oli kyseessä sitten uusi huonetyyppi, ravintola tai lisäpalvelu. Huoneet ja niiden varustus esitellään palvelussa näyttävin panoraamakuvin, joihin on mahdollista lisätä vuorovaikutteista sisältöä.

Palvelua voidaan päivittää myös ketjutasolla, mikä mahdollistaa Solo-brändin mukaisesta sisällöstä viestimisen yhdenmukaisesti kautta koko ketjun. Lisäksi kaikki palvelun käyttö on seurattavissa ja mitattavissa jopa yksittäisten kosketusten tasolla.

Konseptitestauksesta koko ketjun laajuiseksi

Uusi Solo Check in -palvelu otettiin ensimmäisenä käyttöön Jyväskylän Solo Sokes Hotel Paviljongissa, josta saadun myönteisen palautteen ja kehitysehdotusten pohjalta palvelua kehitettiin eteenpäin. Kehitystyön tuloksena Solo Check in lanseerattiin koko Solo-ketjun laajuisesti uusi versio.

Palvelukehitys jatkuu

Saadun kokemuksen perusteella uusi Solo Check in -palvelu on osoittautunut erinomaiseksi asiakaspalvelukonseptiksi, joka toimii myös tehokkaana myynnin työkaluna.  Hotelliasiakkaiden yksilöllisen palvelemisen lisäksi Solo Check in -palvelua voidaan hyödyntää myös asiakaspalvelijoiden koulutuksessa sekä liikkuvana myynnin työvälineenä esimerkiksi messuilla, tapahtumissa ja muissa myyntitilaisuuksissa.

Kiitos yhteydenotosta

Olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian.

Ota yhteyttä

Jätäthän ystävällisesti yhteystietosi niin olemme pikimmiten yhteydessä.

Sähköpostiosoite on viallinen!
Kenttä on vaadittu!