En

Miksi kukaan ostaisi virtuaalitapahtuman markkinointitoimistosta?

Joulu on enää muisto vain, joten voimme ottaa alkuun kepeän mielikuvaharjoituksen ilman, että kenenkään syke nousee stressaaviin lukemiin.
Kuvittele että on jouluaaton aatto. Yksi seisoo hikikarpalot otsallaan puolityhjän leluhyllyn edessä miettien, mitä se lapsi halusikaan lahjaksi, niin ja pitäisi se perunalaatikkokin tehdä. Lopulta puolet tarvittavasti asioista jäävät kauppaan. Toinen istuu sohvalla kuuma glögi kädessään. Viikkoja aiemmin verkkokaupan ostoskoriin klikatut tuotteet ovat kauniissa paketeissa kuusen alla ja saman liikkeen kauppakassipalvelu on hoitanut ruuat kotiovelle hyvissä ajoin. Kummallakin tavalla tulee valmista, sitä emme kiellä – mutta toinen tavoista lienee aavistuksen stressittömämpi.

Tämä varsin kliseinenkin esimerkki liittyy virtuaalitapahtumiin yksinkertaisesti siten, että kaikki asiat voi tehdä vaikeasti tai teetättää helposti.

Siksi kukaan ostaisi virtuaalitapahtuman markkinointitoimistosta

Erityisesti markkinoinnin ostotrendit vaihtuvat kausittain. Välillä kaikki halutaan tehdä inhouse, toisinaan taas haetaan vetoapua kumppaneilta. Virtuaalitapahtumien osalta toimivin ratkaisu on kultainen keskitie. Vastuut jakautuvat usein melko luonnollisesti: sisällöt sisältä, kuoret ulkoa.

Niin kuin joulukin tulee joka vuosi, ei virtuaalitapahtumaakaan kannata ajatella vain yksittäisenä toteutuksena, joka ei liity muuhun tekemiseen. Jotta saadaan mitattavia tuloksia, tulee tapahtuma ottaa osaksi koko organisaation dataohjattua markkinointia, yhdeksi avainelementiksi muun tekemisen palettiin, lohkoksi vuosikelloon. Myös tämän takia tapahtuman ulkoistus kannattaa. Testatuilla prosesseilla varmistetaan, että seuraavakin joulu menee yhtä leppoisasti eikä aiemmat opit unohdu.

Avaimet käteen -virtuaalitapahtumissa annat vetovastuun meille. Tämä ei tarkoita pelkästään teknisiä ratkaisuja tai tapahtumatuotantoa, vaan sitä että varmistamme että tapahtuma ja sen konsepti solahtaa luontevasti osaksi organisaation markkinointia ja myyntiä. Lähestyminen suunnitellaan palvelemaan strategisia tarpeita, luodaan uusi tapa tehdä mitattavia tuloksia.

Kokonaisuus voidaan räätälöidä tarpeisiisi esimerkiksi näistä osasista:

  • Markkinointi- ja viestintästrategian suunnittelu ja toteutus
  • Tapahtumakonsepti ja -ilme
  • Käsikirjoitus
  • Formaatti ja sisällön suunnittelu
  • Teknologia ja toteutus

Koska virtuaalitapahtumasta jää helposti puuttumaan inhimilliset, spontaanit kohtaamiset ja fyysinen läsnäolo, tapahtuman sisällön merkitys korostuu entisestään. Kolmen päivän live-tapahtuma muovautuu helposti puolen päivän virtuaalitapahtumaksi, joka inspiroi ja innostaa yhtä lailla. Siksi on erityisen tärkeää, että sinä voit keskittyä ja ohjata resurssit olennaiseen, eli sisältöjen hiomiseen – meidän ohjauksellamme ja opastuksellamme. Sinä tunnet sidosryhmäsi ja sen mikä on heille hyödyllistä – me tiedämme kaiken muun ja samalla katsomme, että sisältö vastaa strategisia tavoitteitasi.

Ota yhteyttä niin alkaa tapahtua!

Pauliina Kuokka (Head of Events), puh. +358 40 0708 787,  pauliina.kuokka@valve.fi

Hae sivustolta:Search our site: