Gebwell

Brändistrategian ja verkkosivuston uudistus auttoi Gebwelliä viestimään paremmin ratkaisuistaan ja kasvattamaan tunnettuutta kansainvälisen kasvun tiellä.

Tarve

Gebwell, lämmitys- ja jäähdytyslaitteiden myyntiin, valmistamiseen ja kehittämiseen erikoistunut yritys, tarvitsi kumppanin, jonka kanssa rakentaa uutta brändistrategiaa kasvun ja kansainvälistymisen tueksi. Leppävirtalaislähtöisen yrityksen päämarkkinat ovat Suomessa, mutta toiminta ulottuu myös Ruotsiin ja Puolaan. Vaikka Gebwellin osaaminen on alan huippuluokkaa, tietoisuus yrityksestä ja sen ympäristöystävällisistä ratkaisuista oli kotimaan ulkopuolella heikkoa.

Uuden brändistrategian lisäksi asiakkaalla oli tarve jalkauttaa tarina Gebwellin monikieliselle verkkosivustolle ja uudistaa se brändi-ilmeen mukaiseksi.

Ratkaisu

Puhdasta lämpöä

Nykytilanteen kartoituksen, aktiivisen työpajatyöskentelyn ja perusteellisen brändistrategian elementtien, tarinan ja ydinviestien työstämisen jälkeen hahmottui se, mitä Gebwell edustaa ja mistä heidät tunnetaan: asiakkaiden tarpeet ykköseksi laittavista, omistautuvista ihmisistä ja halusta olla osa isompaa muutosta kohti kestävämpää maailmaa.

Työn tuloksena syntyi ajatus puhtaasta lämmöstä, joka kiteyttää hienosti koko Gebwellin toiminnan – millaisia tuotteita ja ratkaisuja yritys kehittää ja valmistaa sekä kaiken takana vaikuttava lämmin, aito ja toisia kunnioittava arvomaailma.

Uusi tarina vaati myös visuaalista uudistumista, ja siten se sai kylkeensä uuden ilmeen, johon haettiin etenkin lisää lämpöä ja inhimillisyyttä.

Sujuvaa sisällönhallintaa

Uusi brändi-identiteetti vietiin myös Gebwellin verkkosivuille. Monikielinen tarinaa ja visuaalista ilmettä mukaileva verkkosivusto suunniteltiin kohderyhmien tarpeiden mukaan huomioiden orgaaninen hakukoneliikenne.

Verkkosivuston skaalautuvuus oli tärkeässä roolissa: sivusto toteutettiin joustavan sisällönhallinnan mahdollistavalle WordPress-alustalle omalla custom-teemalla.

B2B-alalla perinteinen lähestymistapa olisi ollut yksinkertaisesti esittää verkkoversio tuoteluettelosta. Sen sijaan valittiin modernin verkkokaupan lähestymistapa, joka antaa käyttäjille mahdollisuuden suodattaa, vertailla ja arvioida tuotteita, lukea muiden asiakkaiden arvioita, ladata materiaaleja ja tehdä tarjouspyyntöjä suoraan sivustolla verkkokaupan tapaan.

Tulokset 

Uuden brändistrategian, tarinan ja visuaalisen ilmeen myötä Gebwell on kasvattanut tunnettuutta yrityksenä, jonka lämpöpumppu- ja kaukolämpötuotteista voi nauttia hyvällä omallatunnolla ympäristöä kunnioittaen.

Uudistettu verkkosivusto on myös lunastanut odotuksensa. Sivusto tuottaa Gebwellille liidejä tehokkaasti ja samaa sivustopohjaa on sovellettu eri maaversioihin sekä alustaa räätälöity joustavasti useiden eri sisällöntuottajien tarpeisiin.

Haluatko keskustella siitä, miten voisimme yhdessä tehdä tavoitteistanne kestäviä tuloksia?

Ota yhteyttä