Traficom: 100 tekoa Suomelle

Hiljaista työtä yhteisen hyvän eteen

Tarve

Liikenne- ja viestintävirasto Traficom tunnetaan suuren yleisön keskuudessa lähinnä ajoneuvoverolappujen lähettäjänä. Samalla sillä on kuitenkin valtava skaala tärkeitä tehtäviä aina veneen rekisteröinnistä kyberuhkien valvontaan. Virasto tahtoi saattaa suuren yleisön tietoisuuteen kaikki ne tavat, jolla se tekee kansalaisten elämästä helpompaa ja turvallisempaa.

Päätavoitteet

Kampanjan päämääränä oli Traficomin tunnettuuden kasvattaminen ja erityisesti

  • lisätä tietoisuutta Traficomin monipuolisista palveluista, jotka koskettavat jollain tapaa jokaista suomalaista,
  • rakentaa sosiaalista mediaa hyödyntävä kampanja, joka tavoittaisi kansalaiset mahdollisimman laajalti,
  • luoda kiinnostavaa ja ilahduttavaa sisältöä, joka ei liiaksi korostaisi virastoa itsessään vaan toisi esiin, miten Traficom hyödyttää tavallista suomalaista.

Ratkaisu

Halusimme tuoda esiin Traficomin lukuisat konkreettiset teot, jotka parantavat suomalaisen yhteiskunnan toimivuutta ja turvallisuutta.

Yhdessä Traficomin substanssiosaajien kanssa loimme 100 tekoa Suomelle -konseptin, jossa esittelimme sata merkittävintä suomalaisten hyväksi tehtyä tekoa. Nämä koostettiin kampanjan laskeutumissivulle sekä sosiaalisen median julkaisusarjaksi. 

Kohderyhmä ja kanavat

Kampanjalla haluttiin tavoittaa laaja yleisö ja sille asetettiin geneerinen kohdennus 18—65-vuotiaiden ikäryhmälle. 

Kampanjaviestiä levitettiin maksettuna mainontana ja orgaanisena sisältönä (in-feed-julkaisut ja tarinat) Metan alustoilla sekä X:ssä (ent. Twitter).

Haluatko keskustella lisää, miten teidän tavoitteista saataisiin kestäviä tuloksia?

Ota meihin yhteyttä, niin jatketaan keskusteluja

Ota yhteyttä