En

Anna asiakkaasi kokea brändisi aina

Mitkä ovat ne brändit, jotka muistat vielä vuosienkin päästä? Ne ovat niitä, jotka herättivät tunteita, antoivat kokemuksen. Brändikokemus on paljon muutakin kuin tuotteesi tai palvelusi. Brändikokemus ulottuu asiakaspalvelusta verkkosivuille, tapahtumista tilausvahvistukseen ja siihen, miltä tuntuu ostetun tuotteen maalipinta.

Asiakkaiden odotukset ovat kasvaneet brändikokemuksen suhteen valtavasti. Enää ei riitä pelkkä verkkosivu ja some-kanavat. Pitää saada hypistellä, pyöritellä, kysyä, tulla kuulluksi ja ymmärtää. Mutta, miten tehdä tämä jatkossa, kun etäily jatkuu – ei siksi, että olisi pakko vaan siksi, että se on kätevää?

Onneksi odotusten kasvaessa ovat kasvaneet myös organisaatioiden kyvykkyydet. Vaikka ostajien odotukset luovat paineita, antavat ne myös mahdollisuuksia. Nyt on hyvä aika erottua edukseen kilpailijoista ja olla osa edelläkävijöitä.

Ei vain tapahtuma vaan kokemus

Kyllä, virtuaalitapahtumat ovat kivoja, mutta tutkitusti moni B2B-ostopäätös tehdään jo ilman kontaktia yhteenkään myyjään. Tällöin brändin tehtävä on tarjota tietoa, mutta jäädä samalla ostajan mieleen.

Mutta miten kertoa enemmän kuin nettisivujen tuote- tai palveluesittelyt? Tarjota lisäarvoa potentiaalisille ja olemassa oleville asiakkaille? Helposti! Heitämme päälle vielä työkalun myyjille ja asiakkaalle hypistelyn tunteen. Ja kaikki tämä ilman fyysistä kohtaamista, tai edes kohtaamista livenä.

Kaikki samalla alustalla

Ratkaisu on rakentaa virtuaalisten kohtaamisten rajapinnat niin, että niistä on moneksi. Virtuaalisen tapahtuman rinnalle voidaan luoda vaikkapa kokonainen 360-maailma, jossa asiakas voi nähdä tuotteet niiden luonnollisessa ympäristössä. Samalla alustalla ostaja voi sopia myyjän kanssa tapaamisia ja integraatioiden ansiosta tiedot valuvat saumattomasti kaikkiin järjestelmiin. Kylkeen voidaan laittaa pelejä, teknistä dataa, videoita tai mitä ikinä keksii. Ja kaikki tämä on valmiina koettavaksi 24/7.

Kalliiksi ja vaikeasti mitattavaksi tulee, jos tapahtumia, virtuaalisia showroomeja ja myyntitapaamisia kootaan erillisinä palasina, ilman tiivistä yhteistyötä ja yhtenäisiä alustoja.

Brändikokemuksen rakentajan muistilista:

  1. Myynnin ja markkinoinnin yhteistyö

Markkinoinnin tehtävä on ojentaa myynnille kuumana käyviä liidejä. Tämä ei kuitenkaan onnistu, elleivät myynti ja markkinointi aseta brändikokemukselle yhteisiä tavoitteita.

  1. Asiakaspolku keskiöön

Vaikka alustasi olisi kuinka hienon näköinen, siitä ei ole mitään hyötyä, jos et tunnista asiakkaasi matkaa. Jos asiakas haluaa ostaa, mutta siihen ei anneta mahdollisuutta, ei 3D-mallien pyörittelystä juuri ole iloa.

  1. Katse tulevaisuuteen

Pandemian aiheuttama paniikki on luonut erilaisia alustoja ja tapaamisia kuin sieniä sateella. Kuitenkin nyt on aika hengittää hetki syvään ja miettiä oikein pitkän kaavan kautta: miten alustamme palvelee asiakastamme vielä vuoden tai kahden kuluttua ja miten se edistää myynnin jatkuvaa kasvua?

Ota yhteyttä niin rakennetaan kokemus yhdessä!

Toivotamme sinut myös tervetulleeksi Valveen webinaariin 21.4. klo 9.00–10.00 kuulemaan vinkit, miten kohdata sidosryhmiä mielenkiintoisella ja ammattimaisemmalla tavalla sitouttaen ja tunteita herättäen, myös etänä. 

Lue lisää webinaarista ja ilmoittaudu mukaan!

Hae sivustolta:Search our site: