Valve-webinaari: Mitä on älykäs ja vaikuttava markkinointi vuonna 2022?

Älykäs ja vaikuttava markkinointi ei ole pelkästään teknologia- ja numerokeskeistä markkinointia, vaan on pystyttävä yhdistämään myös asiakasymmärrys, luovuus ja jatkuva oppiminen tiiviiksi kokonaisuudeksi.

Webinaari järjestettiin torstaina 19.5. klo 15:30 - 17:00.

Webinaarin avasi Antti Vassinen aiheenaan markkinoinnin vaikuttavuuden todentaminen. Antti on markkinoinnin tohtori ja liiketoiminnan kehittäjä, joka yli 20 vuoden kokemuksellaan aiheesta tuo pöytään taatusti tutkittua tietoa. 

Avauspuheenvuoron jälkeen lavalle nousivat Dinoliftin toimitusjohtaja ja IPAF:in puheenjohtaja Karin Nars, Digistrategi ja CMO Päivi Talonen Rautelta, Nesteen Marketing & Services -liiketoiminta-alueen markkinointijohtaja Mika Hyötyläinen ja Casambin Vice President, Marketing Joonas Rinne.

 

Webinaarissa käsittelimme seuraavia aiheita:

  • Miksi markkinoinnin mittaamisessa ollaan vasta alkutaipaleella? 
  • Miten markkinoinnin tulosten todentaminen vaikuttaa markkinoinnin johtamiseen? 
  • Miten kansainvälisesti toimivan suomalaisen B2B-yrityksen tulee huomioida paikallisuus? 
  • Miten brändin elinkaari tai toimiala vaikuttaa markkinoinnin mittaamiseen ja tulosten todentamiseen? 
  • Miten markkinoinnin avulla rakennetaan luottamusta?


Katso tallenne: 

 

Jos haluat webinaarin opit yrityksesi käyttöön, varaa Pauliinan kalenterista aika!

 

Asiantuntijat

Antti Vassinen - Henkilökuva

Antti Vassinen

Antti on markkinoinnin tiedolla johtamisen ja vaikuttavuuden asiantuntija yli 20 vuoden monipuolisella kokemuksella digistä tutkimukseen, analytiikkaan ja johtamiseen. Väitöskirja markkinoinnin mittaamisen menetelmistä julkaistiin kymmenen vuotta sitten. Sen jälkeen Antti on toiminut niin yrittäjänä kuin johtotehtävissä media- ja mainostoimistoissa. Tällä hetkellä työviikko jakaantuu digitaalisen markkinointietiikan tutkimukseen ja erilaisten organisaatioiden markkinoinnin tehon ja toimintakyvyn tukemiseen, niin paremman tiedon kuin toimivampien prosessien kautta. Algoritmit auttavat joskus, mutta edistys on aina kiinni ihmisistä.

Mika Hyötyläinen

Mika Hyötyläinen, Vice President, Marketing and Service Design, Neste

Mikalla on lähes 20 vuoden työkokemus vaativissa markkinoinnin tehtävissä. Datan hyödyntäminen, markkinointiviestintä, digitalisaatio, asiakasymmärrys ja palvelumuotoilu ovat hänen ydinosaamisalueitaan. Erityisesti datan hyödyntämiseen markkinoinnissa hän on paneutunut jo kymmenen vuoden ajan. Vaikka tietyt asiat markkinoinnin mittaamisessa ovat kehittyneet valtavasti viimeisen kymmenen vuoden aikana, on siinä Mikan mukaan vielä paljon tehtävää

Päivi Talonen

Päivi Talonen, Digistrategi ja CMO, Raute

Päivi on tehnyt pitkän uran teollisuuden B2B-yritysten markkinoinnissa. Hänen intohimonaan on selvittää, mitä liikkuu ostajan päässä. Mitkä ovat ne ajurit, jotka lopulta vievät ostopäätökseen ja mitä polkuja asiakas kulkee? Päivi näkee yritys-, brändi- ja markkinointistrategian luomisen olevan tie onnistuneeseen markkinointiin ja sitä myötä toteutuneisiin kauppoihin. Nykyisen roolinsa Rauten markkinointijohtajana lisäksi Päivi kiertää luennoimassa integroidun ja strategisen markkinoinnin tärkeydestä sekä toimii teollisuusyritysten markkinoinnin ”henkilökohtaisena valmentajana”.

Karin Nars

Karin Nars, Toimitusjohtaja, Dinolift

Karin on henkilönostinvalmistaja Dinoliftin toimitusjohtaja sekä kansainvälisen nostinalan etujärjestön Ipaf:in puheenjohtaja. Hänen sydämensä on aina ollut lähellä asiakasta, ja vaikka oma rooli on muuttunut vuosien varrella, on myynti ja markkinointi pysynyt. Strategian keskiöön tuotu asiakaskokemus tarkoittaa että konkreettiset parannukset asiakaspolun eri vaiheissa ovat se mikä vahvistaa konevalmistajan ja asiakkaan sidettä. Kehitteillä olevat digitaaliset palvelut nostavat tehokkuutta kautta linjan ja parantavat asiakaspalvelua, mutta edellyttävät myös muutosjohtamista sekä oman yrityksen sisällä että koko arvoketjussa. Tämä on nyt ja jatkossa Karinin oman tekemisen ydintä: miten lupaukset käännetään konkretiaksi?

Joonas Rinne-1

Joonas Rinne, Vice President, Marketing, Casambi

Joonas on työskennellyt 15 vuotta mainos- ja markkinointitoimistoissa kehittäen pääosin B2B-yrityksistä koostuneiden asiakkaiden markkinointia ja strategiaa – pääosin digitaalisissa kanavissa. Uransa aikana hän on työskennellyt niin suomaisten ja kansainvälisten suuryhtiöiden kuin nopeasti kasvavien kotimaisten teknologiayhtiöiden markkinoinnin kehittämisen parissa. Viimeiset kaksi vuotta Joonas on johtanut nopeasti kasvavan ja kansainvälistyvän Casambin markkinointia. Casambi on langattoman valaistuksenohjauksen ratkaisuja kehittävä teknologiayhtiö, jolla on toimintaa Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja Aasiassa. Yhtiön ratkaisuihin luottavat muun muassa BBC, Helsinki-Vantaan lentoasema ja PwC, sekä lukuisat tunnetut museot ja vähittäiskauppiaat.

PauliinaKuokka-verkkosivut-1

Pauliina Kuokka, Director, Customer Success, Valve

Valveen tapahtumaliiketoimintayksikköä luotsaava Pauliina on lähes kymmenen vuoden ajan tapahtuma-alalla työskennellyt kokemuksellisen markkinoinnin moniosaaja ja ammattilainen. Pandemian tuomat vaikutukset ovat välittyneet monille toimialoille, jossa on huomattu odotusten  kasvaneen yritysten kyvykkyyden myötä erilaisiin digitaalisiin kohtaamisiin. Pauliina uskoo, että tämän hetken megatrendit ohjaavat yrityksiä yhä voimakkaammin kokonaisvaltaisten kohtaamisten pariin, myös etänä.

Valveen toimitus