Tapahtumat

Valjasta toimialaymmärrys, luovuus, teknologia ja osallistaminen

Muistettavat kohtaamiset vahvistavat asiakassuhteitasi ja yhdistävät ihmisiä. Tapahtuman järjestämistä helpottaa, jos saat tapahtumasuunnittelun, -tuotannon ja -markkinoinnin samalta luukulta (esimerkiksi täältä meiltä).

Oli tapahtumasi sitten teollisuusjättien unelmatapahtuma tai maksimaalisen turvallisuuden ministeritapaaminen, sen on oltava näköisesi. Tuloksellisissa brändikokemuksissa yhdistyvät myös tavoitteet, toimialaymmärrys, luovuus, teknologia ja osallistaminen.

Asiakastapahtumat

Minkä kokoista tapahtumaa teet? Ehkä sidosryhmätilaisuutta tai lanseerausta? Koosta viis, selkeiden tavoitteiden pohjalta rakennettu tapahtumakokemus puhuttelee, herättää tunteita, yhdistää ja sitouttaa.

Muistettavan tapahtuman elementit:

  • tavoitteiden määrittäminen 
  • kohderyhmätutkimus 
  • konseptointi / event design 
  • ennakkomarkkinointi 
  • kutsuprosessi 
  • tekninen tuotanto 
  • tapahtuman käsikirjoitus 
  • kalusteet, rakenteet ja somisteet 
  • jälkimarkkinointi ja tapahtuman jälkeiset toimenpiteet 
  • raportit ja analytiikka 

Henkilöstötapahtumat

Strategiapäivät, kick-off, pikkujoulut, virkistyspäivä vai johtoryhmän kokous? Henkilökuntasi on korvaamaton voimavara, joka ansaitsee ainutlaatuisen ja näköisensä tapahtuman. Onnistunut henkilöstötapahtuma kirkastaa yhteisiä tavoitteita, inspiroi ja yhdistää ihmisiä. Suosion takaavat taiten suunnitellut ja toteutetut aktiviteetit, työpajat ja puitteet.

Hyvän tapahtuman tekijät:

  • tavoitteiden määrittäminen 
  • konseptointi / event design 
  • kutsuprosessi 
  • tekninen tuotanto 
  • tapahtuman käsikirjoitus 
  • kalusteet, rakenteet ja somisteet 
  • tapahtuman jälkeiset toimenpiteet 
  • raportit ja analytiikka 

Virtuaalitapahtumat

Virtuaalitapahtuma on selkeä ja taloudellinen keino kerätä suuri joukko kuulijoita saman digikaton alle, paikasta riippumatta. Virtuaalitapahtuma voi olla metaverse-tyylinen 3D-maailma, usean trackin konferenssi tai vaikka vuorovaikutteinen webinaari.

Näitä tapahtumasi tarvitsee:

  • tapahtumasuunnittelu, konseptointi ja ilme
  • tavoitteiden määrittäminen
  • kohderyhmätutkimus
  • tapahtuman käsikirjoitus
  • ennakkomarkkinointi
  • kutsuprosessi
  • tekninen tuotanto
  • 3D-ympäristöt
  • videotuotannot
  • kalusteet, rakenteet ja somisteet
  • jälkimarkkinointi ja tapahtuman jälkeiset toimet
  • raportit ja analytiikka

Messuosastot Suomeen ja ulkomaille

Osallistuminen messuille voi tuottaa tuloksia ja vahvistaa brändimielikuvaa, mutta pelkkä ständi ei mitenkään riitä: tulokset riippuvat luovista ratkaisuista, joiden avulla brändisi nousee esiin ja asiakkaat saadaan viihtymään ja sitoutumaan. 

Ständin lisäksi harkitse näitä:

  • osastosuunnittelu
  • ennakkomarkkinointi
  • kutsuprosessi
  • aktiviteetit
  • interaktiiviset demot
  • wow-elementit à la Valve
  • raportit ja analytiikka
  • jälkimarkkinointi
  • tapahtuman jälkeiset toimenpiteet

Sisällöntuotanto

Tapahtumasi tarvitsee muistettavan visuaalisen ilmeen, koukuttavat kutsutekstit tai vaikka huomiota herättävän AR-demon. Valveen tapahtumasuunnittelun ammattilaiset osaavat ottaa kantaa siihen, miten sinun tapahtumasi näkyvyyttä voidaan lisätä.

Jukka Kosunen​

Jukka Kosunen​

Head of Events​ +358 40 739 1522