Vuoden Toimisto -finaali on upea saavutus, mutta aina löytyy paran­nettavaa

Tämä vuosi alkoi erityisen hienosti, kun Valve sai kunnian päästä Vuoden Toimisto -kilpailun finaaliin kolmen parhaimman toimiston joukkoon. Finaaliin pääsy on arvokas osoitus asiakkaidemme tyytyväisyydestä sekä tärkeä mittari, josta ammennamme eväitä myös jatkoa varten.

Tiivistetysti: Vuoden Toimisto -kisa perustuu kattavaan asiakastutkimukseen, jossa tarkastellaan tyytyväisyyttä tarjottuihin palveluihin, toimiston valintaan vaikuttavia kriteereitä sekä yhteistyön näkymiä tulevaisuudessa. Tutkimuksen asiakastyytyväisyyttä mitattiin tällä kertaa 15 eri mittarilla, joiden keskiarvosta muodostui kilpailun kokonaisarvosana asteikkovälillä 1–10. Valve lunasti finaalipaikan kokonaisarvosanalla 8.51.

Itse kilpailussa sijoituimme suurimpien mainostoimistojen sarjan pronssipaikalle. Vaikka tähtäämme aina mahdollisimman korkealle, jo finaaliin pääseminen on hieno osoitus kehityksestä, jonka eteen olemme vuosien aikana ahertaneet.

Olemmekin nöyrän kiitollisia ja ylpeitä hienosta palautteesta, jota saimme asiakkailtamme. Asiakastyytyväisyys on kaiken toimintamme ydin, ja oli upeaa nähdä tutkimuksen palautteista huokuva arvostus ja luottamus työtämme kohtaan.

Digitaalinen osaamisemme on korkealla tasolla

Kolme osa-aluetta, joissa yletyimme asiakaspalautteiden perusteella erityisen korkealle olivat:

  • digitaalinen osaaminen,
  • brändiosaaminen
  • sekä toimitusvarmuus.

Brändiosaamisemme ylitti koko toimialan keskiarvon, ja digitaalisessa osaamisessa sijoituimme hienosti kilpailun kokonaistutuloksessa kakkospaikalle.

Näiden lisäksi Valveen palveluiden monipuolisuus sekä asiantuntevat ja luotettavat työntekijät keräsivät avoimissa palautteissa erityistä kiitosta. Kaikki nämä ovat tärkeitä tekijöitä niin toimivan yhteistyön kuin asiakkaan liiketoiminnallisten tavoitteiden kannalta.

Fiilistä ja faktaa – ilolla ja opeilla eteenpäin

Olemme Valveella sitoutuneita tarjoamaan asiakkaillemme vaikuttavaa ja älykästä markkinointia sekä viestintää, ratkaisukeskeisesti ja yhdessä. Se on lupaus, josta pidämme kiinni ja jonka eteen teemme pitkäjänteisesti töitä. Siksi on erityisen hienoa nähdä Vuoden toimisto -tutkimuksesta huokuva kehitys: paransimme tulostamme kaikilla osa-alueilla, suosittelijoidemme määrä nousi 17 prosenttiyksikköä ja asiakkaidemme suositteluhalukkuus, eli NPS-arvo nousi edelliseen mittaukseen nähden reippaasti kahdeksan pistettä. Lisäksi yhteistyön arvioinnille ja kehittämiselle annettu arvosana nousi reilun pisteen verran ja oli nyt 8.49, mikä on selkeästi yli koko toimialan keskiarvon.

Kuten aina, parannettavaakin on. Finaaliin pääsy on hieno juhlan aihe, mutta tuloksista löytyy myös kehitettävää, joista lupaamme ottaa opiksi. Vuoden Toimisto -tutkimus onkin meille merkittävä asiakaskokemuksen laadun mittari ja työkalu toimintamme kehittämiseen.

Siispä iso kiitos kaikille asiakkaillemme, jotka vastasivat kyselyyn ja antoivat panoksensa tutkimuksen eteen – ilman teitä ei olisi meitä. Tästä on hyvä jatkaa asiakaskokemuksen parantamista vielä korkeammalle tasolle myös tulevina vuosina!

 

 

 

Valveen toimitus