En
F-Secure

Suuryritysten tietoturvapalvelun lanseeraaminen – F-Secure

Hero_F-Secure_The_Hunt_1_1920x900

Valve ja Folk valittiin yhdessä F-Securen B2B-lead-toimistoksi keväällä 2018. Ensimmäisenä tehtävänämme oli lanseerata markkinoiden edistyksellisin ihmisen ja tekoälyn yhdistävä tietoturvapalvelu B2B-markkinoille.

Lanseerauksella on tärkeä rooli myös brändimielikuvan muuttamisessa kuluttajien virusturvasoftatoimittajasta suuryritysten tietoturvapartneruutta kohden.

Kategorian suurimpien pelurien kilpailu share-of-voicesta käy kuumana ja sisältömarkkinointi pyörii pitkälti raporttien ja tarkkojen teknisten yksityiskohtien ympärillä. Erottautuaksemme tarvitsimme erilaisen tavan nousta kohderyhmän tietoisuuteen.

One step ahead of the criminal mind

Luodaksemme brändille sopivimman perustan menimme F-Securen brändin olemassaolon lähteille.

F-Securelaiset ovat taistelleet pahaa vastaan jo yli 30 vuotta. Kerromme tarinan ihmisen ja tekoälyn yhteisestä voimasta taistelussa rikollisuutta vastaan. Yhdessä ne ovat aina askeleen edellä.

Populaarikulttuurista keskustelunaiheita

Tehdäksemme pesäeroa isoimpiin kilpailijoihin suunnittelimme vetovoimaisen sisältömarkkinointistrategian, jonka avulla luomme ajatusjohtajuutta ja generoimme samalla liidejä.

Tarinankerronnan tyylilajissa ja toteutustavassa inspiroiduimme populaarikulttuurista. Halusimme luoda uusia keskustelunaiheita tarjoamalla laadukasta ja viihdyttävää sisältöä, jota kohderyhmä ja laajempi kohdeyleisö haluaa kuluttaa ja jakaa.

Kaikki alkoi medialanseeraustilaisuudesta. Äänekäs sähkökatkos kesken toimitusjohtajan puheen ja pimeä seminaarisali varmistivat kutsuvieraiden huomion, kun hakkeriryhmän uhkaus täytti koko huoneen levyisen näytön. Hakkerinmetsästys voisi alkaa. The Hunt was on.

Samaistuminen ja eläytyminen parantaa muistijälkeä

Tutustuttuamme tietoturvajohtajia öisin eniten valvottaviin asioihin, päätimme suunnitella sisällöt niin että ne tarjoavat konkreettista apua ja samaistumispintaa näihin kaikista pelottavimmilta tuntuviin hakkerointiuhkiin.

Palvelun lanseerauksen keskiössä on kaksi kuvitteellista, mutta tositarinoista inspiraationsa saavaa, tarinaa tietoturvahyökkäyksen kohteeksi joutuneiden yritysten ja F-Securen taistelusta pahaa vastaan. Katso filmi Markista, jonka yrityskauppa uhkaa kariutua, kun hakkerit pääsevät innovaatiodokumenttien jäljille.

Huomion muuttaminen yhteydenotoksi

Teeman mukainen sisältömarkkinointi ja liidien generointi jalkautui kaikkiin F-Securen omistamiin kanaviin vuoden 2019 alussa. Jokaisessa sisällössä on selkeä call to action ja ne on yhdistetty markkinoinnin automaation avulla saumattomaksi kokonaisuudeksi, joka tähtää tapaamisen aikaansaamiseen.

Osana lanseerausta toimii myös sivusto, jossa voi testata oman tietoturvatietämyksensä tason.

Kysy lisää

Sara_Nikander_verkkosivut

Sara Nikander

Director, Operational Excellence +358 45 673 5577

Hae sivustolta:Search our site: