Kyberturva-aiheinen sisältömarkkinointi- ja liidienkeruukampanja – VTT

Asiakkaamme VTT kääntyi puoleemme, jotta loihtisimme kolmevuotisen kyberturvahankkeen loppuraportista houkuttelevaa markkinointisisältöä.
VTT toivoi markkinointikampanjaa, joka toisi näkyvyyttä loppuraportille, kasvattaisi tietoisuutta VTT:n kyberturvapalveluista ja tuottaisi lämpimiä myyntikontakteja.
933 615
näyttökertaa bannerien ja sosiaalisen median postauksilla
2 826
kävijää kampanjasivulla
182
lämmintä liidiä yhteystietoineen
Kampanja toi raportille laajan näkyvyyden ja onnistui erinomaisesti lisäämään tietoisuutta VTT:n kyberturvapalveluista ja -osaamisesta.

Tutkimusraportti lyhennettiin ja muunnettiin markkinoinnillisempaan muotoon.
Tutkimusraportin ympärille suunniteltiin markkinointikampanja Eloqua-automaatiojärjestelmää hyödyntäen. Kohdennetut sähköpostisuorat lähetettiin kahdelle, VTT:n olemassa olevasta markkinointirekisteristä poimitulle kohderyhmälle. Kampanjasivusto esitteli kyberturvaraportin, jonka sai liidienkeruulomakkeen täyttämällä sekä tehtiin VTT:n kyberturvaosaamista ja -tarjoamaa tunnetuksi, myös ladattavan palveluesitteen muodossa.

Lisänäkyvyyttä hankittiin bannerikampanjalla, joka näkyi kohderyhmän kannalta olennaisissa suomalaisissa verkkomedioissa. Lisäksi hyödynnettiin VVT:n käyttämiä sosiaalisen median kanavia, olemassa olevia uutiskirjeitä, blogialustaa sekä verkkosivuja johtamaan liikennettä kampanjasivulle. Raportin tilanneille toteutettiin myös kolmivaiheinen nurturointikampanja, joka esitteli VTT:n kyberturvallisuustarjoamaa lähemmin.
Kampanja toi raportille laajan näkyvyyden ja onnistui erinomaisesti lisäämään tietoisuutta VTT:n kyberturvapalveluista ja -osaamisesta. Banneri- ja some-kampanjat toivat aiheelle runsaasti kaivattua lisänäkyvyyttä. Kaikkiaan kampanja tuotti runsaasti lämpimiä kontakteja, joiden ansiosta sovittiin yli viisitoista myyntikäyntiä. Näistä kaksi on jo johtanut kauppoihin ja muiden osalta myyntisuppilo on edelleen lupaavasti auki.
Tulokset
933 615 näyttökertaa bannerien ja sosiaalisen median postauksilla
8,8 % konversio sähköpostisuorilla
2 826 kävijää kampanjasivulla
182 lämmintä liidiä yhteystietoineen
6,4% konversio
15+ myyntitapaamista
2+ kauppaa
